Са циљем да наше најмлађе ученике упознамо са појмом инвалидитета, облицима инвалидности, ограничењима или тешкоћама у свакодневном функционисању, које одређени инвалидитет са собом носи, другачијим начинима задовољења неких потреба, а које су суштински исте свим људима, Тим за здравствену и социјалну заштиту је припремио и реализовао радионицу за групу ученика нижих разреда у продуженом боравку.
Наставнице: Мирјана Арсић, Александра Стефановић, Данијела Крстић и Дијана Димов Додевски, одржале су радионицу. Подршку им је својим присуством пружила стручна сарадница, Катарина Јоцић.
Слушајући о различитим облицима инвалидитета и гледањем слика на презентацији, ученици су схватили да особе са инвалидитетом живе, школују се и играју се са њима. Познају их.
Од упознавања са својим наставницама и наставницима, деца у нашој школи уче да су сви једнаки, да имају исте потребе, права и жеље. На сваком кораку се осети подршка коју ученици једни другима пружају без обзира на нешто што пише у здравственом картону.
Како да у потпуности разумемо особе са инвалидитетом? Довољно је било пар игара којима смо се нашли „у ципелама особа са инвалидитетом“. Сви смо били запањени утисцима.
Како препознати предмет без могућности да га видимо? Како разумети шта нам неко каже, а да га не чујемо? Како цртати, а да се не употребе функције руку и ногу? Како се игра седећа кошарка?
МНОГО ТЕЖЕ. Много већи напор смо улагали да бисмо урадили одређени задатак.
Закључили смо да су наши другари са инвалидитетом велики борци, јер улажу много већи труд да ураде нешто што ми урадимо са лакоћом, без муке и размишљања. Срећни смо и поносни јер их познајемо, јер су они наши добри другари и другарице.
Разумимо особе са инвалидитетом. Пружимо им подршку. Омогућимо им да имају једнака права и да подједнако уживају и учествују у свим активностима друштвеног живота као и сваки члан наше заједнице.